Étude de satisfaction Deutsche Bank: les clients nous gratifient d’un score excellent

Dagelijks bankieren

Tevredenheidsonderzoek: onze cliënten geven ons advies een uitstekende score

14 januari 2022 - Leestijd 4 min. 

Samengevat:
  • Tussen 29 juli en 15 november 2021 hield Deutsche Bank België een tevredenheidsonderzoek met 1.868 respondenten.
  • Cliënten gaven ons bijzonder hoge scores.

Uw opmerkingen, suggesties en complimenten zijn van onschatbare waarde om u nog beter van dienst te kunnen zijn. Sinds enkele jaren sturen we geregeld een korte vragenlijst door naar cliënten nadat ze met een van onze adviseurs in contact kwamen. De resultaten van 2021 waren opnieuw uitstekend, en liggen in lijn met onze doelstelling om dé referentie in beleggingsadvies te zijn en te blijven in België.

Anoniem en extern

Het principe is eenvoudig: had u een gesprek over uw beleggingen met een van onze adviseurs, telefonisch of in uw Financial Center? Dan krijgt u per e-mail een uitnodiging om deel te nemen aan een tevredenheidsonderzoek, ongeacht uw ervaring met dit gesprek. Deze anonieme enquête wordt door een extern bedrijf in alle vertrouwelijkheid verzonden. Dat is voor ons van essentieel belang, want het stelt u in staat in alle openheid te antwoorden. Natuurlijk zijn er cliënten die ons – volledig optioneel – meer gedetailleerde feedback willen geven. Daarom vindt u verderop ook enkele getuigenissen.

De hoogste onderscheiding – 9,3/10

Tussen 29 juli en 15 november 2021 hielden we opnieuw een grote evaluatieronde met in totaal 1.868 respondenten. Op de vraag “In hoeverre voldeed uw interactie met Deutsche Bank aan uw verwachtingen?” gaf u ons een score van 9,3/10. Via andere, meer gedetailleerde vragen konden wij uw tevredenheid meten over meer specifieke aspecten van het contact.

"Ik voelde me welkom" – 4,8/5

Voor ons is de ontvangst essentieel: het is het eerste contact dat we met u hebben. Of het nu in uw Financial Center is of aan de telefoon, wij willen dat u zich meteen op uw gemak voelt.

“De adviseur toonde interesse in mijn persoonlijke situatie” – 4,7/5

Uw gezinssituatie, uw vermogen en uw risicogevoeligheid zijn allemaal factoren die ons advies beïnvloeden. Wij zijn geen generalisten die "one size fits all" oplossingen aanbieden. U leren kennen – met name aan de hand van een up-to-date Financial ID – vormt voor ons de basis om u degelijk en gepersonaliseerd advies te kunnen bieden.

”De adviseur was een expert die over de juiste competenties beschikt om antwoord te geven op mijn vraag” – 4,7/5

Jaar na jaar beklemtonen cliënten in onze tevredenheidsonderzoeken de deskundigheid van onze adviseurs. Die expertise is een absolute must om u goed bij te kunnen staan bij het beheer van uw vermogen. Daarom volgen onze adviseurs geregeld opleidingen – zowel binnen de bank zelf, als bij gerenommeerde externe instellingen zoals de Antwerp Management School.

“Ik ontving een voorstel op maat van mijn behoeften” – 4,7/5

Dankzij de bepaling van uw Financial ID, onze open architectuur (u vindt niet alleen fondsen van Deutsche Bank in het aanbod, maar ook van een dertigtal andere gerenommeerde beheerders) en het gepersonaliseerde advies kunnen onze adviseurs oplossingen voorleggen die aan uw unieke verwachtingen beantwoorden.

“Het agentschap waar ik werd ontvangen is een geschikte plaats om advies in te winnen over mijn beleggingen of het beheer van mijn activa” – 4,7/5

Onze Financial Centers spelen een centrale rol in de ervaring die Deutsche Bank u wil bieden. Wij streven ernaar u de best mogelijke ontvangst te bieden en een aangename sfeer te creëren. Afgaande op de behaalde scores blijken de investeringen die de bank deed om de kwaliteit van onze infrastructuur te verbeteren, hun vruchten af te werpen.

U bent onze dynamiek

De scores die u ons geeft, stellen ons in staat onze prestaties en de impact van onze beslissingen objectief te evalueren. Extra opleidingen voorzien, onze infrastructuur aanpassen, ons aanbod bijsturen: we zijn voortdurend in ontwikkeling om u nog beter van dienst te zijn en u maakt integraal deel uit van deze dynamiek.

Meer weten over de aanpak en voordelen van DB Personal?

Maak een afspraak in uw Financial Center via 078 156 160 (ma-vr 9 tot 17u).
Of ontdek meer over de dienstverlening