Veilig internetbankieren

Veilig internetbankieren

Er wordt steeds meer gebruikgemaakt van digitale platformen om te bankieren. Op deze pagina vindt u de basisprincipes voor het garanderen van een maximale beveiliging.

Denkt u dat u het slachtoffer bent van fraude?

Hieronder volgen enkele voorbeelden van mogelijke gevallen (de lijst is niet volledig):

  • U hebt uw persoonsgegevens aan een derde partij verstrekt (per telefoon, via internet, per sms/WhatsApp).
  • U hebt gemerkt dat er verdachte verrichtingen zijn uitgevoerd op uw rekening of met uw kaart.
  • U hebt een sms-bericht ontvangen waarin staat dat er een nieuwe itsme®-account op uw naam is geregistreerd zonder dat u daarom hebt gevraagd.
  • U hebt gereageerd op een verzoek om hulp van een vriend of familielid dat vals bleek te zijn.

Wat moet u doen als u fraude vermoedt?

Meld fraude en vraag om de blokkering van uw onlinediensten
op het nummer +32 (0)2 551 99 98.

Om uw kaarten te blokkeren, bel Card Stop op 078 170 170.

(24 uur per dag, 7 dagen per week)

Voor vragen die geen verband houden met fraude, kunt u terecht op de pagina ‘Contacteer ons’.

Goed om te weten:

Als u fraude met uw kaart(en) vermoedt, blokkeert u gewoon de betrokken kaart(en). Het is niet nodig om de MyBank-app of Online Banking te blokkeren. Indien de geheime code van uw digipass echter bekend is gemaakt aan een derde partij, is het noodzakelijk om de MyBank-app en Online Banking te blokkeren.

Goed om te weten:

  • U kunt ons bellen op +32 (0)2 551 99 98 om fraude te melden en uw onlinediensten te blokkeren. Om uw kaarten te blokkeren, bel Card Stop op 078 170 170. (24 uur per dag, 7 dagen per week)
  • Een geblokkeerde toegang tot Online Banking en MyBank kan alleen door een medewerker van Deutsche Bank worden opgeheven. Om uw toegang te herstellen, gelieve ons te contacteren op 02 / 551 97 00.
  • Het blokkeren van een creditcard (DB Titanium / DB Gold) is permanent en betekent dat de kaart wordt geannuleerd. Een nieuwe kaart met een nieuwe PIN-code wordt u automatisch toegestuurd.
  • Een blokkade van een debetkaart (Deutsche Bank bankkaart) kan enkel door onze diensten worden opgeheven. Om uw debetkaart opnieuw te activeren, gelieve ons te contacteren op 02 / 551 97 00.
  • Als u uw itsme®-account hebt geblokkeerd, kan deze niet meer worden gebruikt om in te loggen op Online Banking of andere platforms.
×