Bel 078 170 170 en volg de instructies.
Bezoek deze pagina en volg de instructies.
Denkt u dat u het slachtoffer bent van fraude?
Hieronder volgen enkele voorbeelden van mogelijke gevallen (de lijst is niet volledig):
- U hebt uw persoonsgegevens aan een derde partij verstrekt (per telefoon, via internet, per sms/WhatsApp).
- U hebt gemerkt dat er verdachte verrichtingen zijn uitgevoerd op uw rekening of met uw kaart.
- U hebt een sms-bericht ontvangen waarin staat dat er een nieuwe itsme®-account op uw naam is geregistreerd zonder dat u daarom hebt gevraagd.
- U hebt gereageerd op een verzoek om hulp van een vriend of familielid dat vals bleek te zijn.
Wat moet u doen als u fraude vermoedt?
Meld fraude en vraag om de blokkering van uw onlinediensten
op het nummer +32 (0)2 551 99 98.
Om uw kaarten te blokkeren, bel Card Stop op 078 170 170.
(24 uur per dag, 7 dagen per week)
Voor vragen die geen verband houden met fraude, kunt u terecht op de pagina ‘Contacteer ons’.
Goed om te weten:
Als u fraude met uw kaart(en) vermoedt, blokkeert u gewoon de betrokken kaart(en). Het is niet nodig om de MyBank-app of Online Banking te blokkeren. Indien de geheime code van uw digipass echter bekend is gemaakt aan een derde partij, is het noodzakelijk om de MyBank-app en Online Banking te blokkeren.
Blokkeer uw kaart(en) via Card Stop.
Blokkeer de toegang tot MyBank.
Blokkeer de toegang tot Online Banking.
Blokkeer uw itsme®-account.
Informeer ons over uw situatie om de volgende stappen te bepalen.
Ga naar het dichtstbijzijnde politiebureau.
Goed om te weten:
- U kunt ons bellen op +32 (0)2 551 99 98 om fraude te melden en uw onlinediensten te blokkeren. Om uw kaarten te blokkeren, bel Card Stop op 078 170 170. (24 uur per dag, 7 dagen per week)
- Een geblokkeerde toegang tot Online Banking en MyBank kan alleen door een medewerker van Deutsche Bank worden opgeheven. Om uw toegang te herstellen, gelieve ons te contacteren op 02 / 551 97 00.
- Het blokkeren van een creditcard (DB Titanium / DB Gold) is permanent en betekent dat de kaart wordt geannuleerd. Een nieuwe kaart met een nieuwe PIN-code wordt u automatisch toegestuurd.
- Een blokkade van een debetkaart (Deutsche Bank bankkaart) kan enkel door onze diensten worden opgeheven. Om uw debetkaart opnieuw te activeren, gelieve ons te contacteren op 02 / 551 97 00.
- Als u uw itsme®-account hebt geblokkeerd, kan deze niet meer worden gebruikt om in te loggen op Online Banking of andere platforms.