Deutsche Bank AG Bijkantoor Brussel
Belgisch bijkantoor van Deutsche Bank AG, naamloze vennootschap en kredietinstelling naar Duits recht
Deutsche Bank AG:
Taunusanlage 12
60325 Frankfurt am Main, Duitsland
Deutsche Bank AG Bijkantoor Brussel
Marnixlaan 13-15
B-1000 Brussel
IBAN: BE03 6102 0085 7284
BIC Code: DEUTBEBE
+32 2 551 65 11
De Reglementen en Tarieven zijn beschikbaar in het Nederlands en Frans onder de rubriek Documenten & tarieven.
Het Belgisch recht is van toepassing. In geval van een geschil, zullen enkel de Belgische rechtbanken bevoegd zijn.
Deutsche Bank AG is gemachtigd om diverse financiële diensten te leveren in België via haar Belgische bijkantoor. Deze diensten omvatten, onder andere, bankdiensten, beleggingsdiensten, verzekeringsbemiddeling, het toekennen van hypothecaire kredieten en het toekennen van consumentenkrediet.
Deutsche Bank AG Bijkantoor Brussel is onderworpen aan de volgende toezichthoudende autoriteiten:
Deutsche Bank AG bijkantoor Brussel is lid van Febelfin (de Belgische Federatie van de financiële sector) en de Belgische Vereniging van banken en heeft de gedragscode van deze laatste onderschreven (beschikbaar op https://www.goedebankrelatie.be). De lijst van gedragscodes van Febelfin is beschikbaar op: Gedragscodes | Febelfin
Voor alle kwaliteitsproblemen inzake dienstverlening, kunnen cliënten hun Advisory Center bezoeken of contact opnemen met de dienst Client Solutions van Deutsche Bank AG Bijkantoor Brussel (hierna: ‘de Bank’). De dienst Client Solutions is te bereiken via de volgende kanalen:
De cliënt wordt verzocht aan de Bank alle nuttige informatie te bezorgen bij het formuleren van een klacht, zoals onder andere zijn naam en voornaam, zijn wettelijk adres, zijn contactgegevens (zoals zijn telefoonnummer en e-mailadres), de omschrijving van zijn klacht en zijn rekeningnummer bij de Bank, alsook enige andere gegevens die relevant kunnen zijn voor de behandeling van de klacht door de Bank.
Deutsche Bank AG Bijkantoor Brussel implementeerde een beleid dat een passende klachtenbehandeling van cliënten voorziet. De belangrijkste kenmerken van dat beleid zijn de volgende:
De cliënt kan steeds, via de hierboven vernoemde kanalen, bijkomende informatie bekomen betreffende de klachtenbehandeling van de Bank.
Indien de dienst Client Solutions niet binnen de voormelde termijnen heeft geantwoord of indien de cliënt de behandeling van zijn klacht door de Bank ontoereikend acht, heeft hij het recht zich te wenden tot de volgende onafhankelijke instanties.
Voor bancaire en financiële diensten (cliënten-consumenten) of diensten betreffende kredieten (cliënten-consumenten en onderneming), kan de cliënt kosteloos de Ombudsman in financiële geschillen schriftelijk aanspreken.
Ombudsfin
North Gate II, Koning Albert II-laan 8, bus 2
B-1000 Brussel
E-mail: ombudsman@ombudsfin.be
Website : www.ombudsfin.be (online klachtenformulier beschikbaar via de website)
Voor klachten m.b.t. diensten aan cliënten-consumenten waarbij de Bank als verzekeringstussenpersoon optreedt, kan de cliënt gratis contact opnemen met de Ombudsman van de Verzekeringen:
Ombudsman van de Verzekeringen
de Meeûssquare 35
B-1000 Brussel,
E-mail: info@ombudsman-insurance.be
Website: https://www.ombudsman-insurance.be (online klachtenformulier beschikbaar via de website)
De cliënt behoudt ook steeds het recht om eventuele klachten voor te leggen aan de bevoegde rechtbanken