Deutsche Bank AG Bijkantoor Brussel
Deutsche Bank AG:
Taunusanlage 12
60325 Frankfurt am Main, Duitsland
Deutsche Bank AG Bijkantoor Brussel:
Marnixlaan, 13-15
1000 Brussel
Deutsche Bank AG: Handelsregister Frankfurt am Main HRB nummer 30000
Deutsche Bank AG Bijkantoor Brussel: Rechtspersonenregister Brussel - BTW BE 0418.371.094
IHK D-H0AV-L0HOD-14
DEUTBEBE
Marnixlaan, 13-15
B-1000 Brussel
Algemeen telefoonnummer: +32 2 551 65 11
Algemeen faxnummer: +32 2 551 66 66
Tarieven en reglementen zijn beschikbaar onder de rubriek Documenten & tarieven.
Het Belgische recht is van toepassing. In geval van geschil, zullen enkel de belgische rechtbanken van bevoegd zijn.
Voor alle kwaliteitsproblemen inzake dienstverlening, kunnen cliënten hun Advisory Center bezoeken of contact opnemen met de dienst Client Solutions. De dienst Client Solutions is te bereiken via de volgende kanalen:
U wordt gevraagd om Deutsche Bank alle nuttige informatie te bezorgen bij het formuleren van een klacht: uw naam en voornaam, uw wettelijk adres, uw contactgegevens (zoals uw telefoonnummer en e-mailadres), een beschrijving van uw klacht en uw rekeningnummer bij Deutsche Bank, maar ook alle andere informatie die relevant kan zijn voor de behandeling van uw klacht door Deutsche Bank.
Deutsche Bank implementeerde een beleid dat een passende behandeling van de klachten van cliënten voorziet. De belangrijkste kenmerken van dat beleid van Deutsche Bank zijn in wezen de volgende:
U kunt steeds aanvullende informatie aanvragen over de klachtenprocedure van Deutsche Bank via de bovenvermelde kanalen.
Indien de aangereikte oplossingen voor u onvoldoende zijn, behoudt u het recht om de Ombudsman in financiële geschillen (Ombudsfin) waarbij Deutsche Bank is aangesloten te contacteren. U vindt alle informatie over buitengerechtelijke geschillenregelingen op de website van Ombudsfin, www.ombudsfin.be. Klik op de homepage op de hoofding "Klacht indienen" en vervolgens op "Hoe dien ik een klacht in?” en "Procedure".
Ombudsman in financiële geschillen,
Ombudsfin vzw
North Gate II, Koning Albert II-laan 8, bus 2,
1000 Brussel;
E-mail: ombudsman@ombudsfin.be; Website: www.ombudsfin.be.
U kunt uw klacht ook online indienen via de link http:/ec.europa.eu/odr.
U behoudt ook steeds het recht om eventuele klachten voor te leggen aan de bevoegde rechtbanken.