Téléphone

Deutsche Bank

FAQ's

Top 5 van veelgestelde vragen

  • Ik slaag er niet in om de inlogpagina van Online Banking te openen met de link die ik gewoonlijk gebruik. Wat moet ik doen?

  • Wat is DB eSafe?

  • Wat is de limiet gekoppeld aan een DB Titanium kaart?

    Met uw DB Titanium kaart kunt u zowel het saldo op uw zichtrekening als uw kasfaciliteit van 1.249€ gebruiken (op verzoek kan een hogere financiële reserve worden toegestaan, contacteer hiervoor onze Cliëntendienst op 078 156 160). Om veiligheidsredenen zijn uw uitgaven beperkt tot 10.000 euro per dag.

  • Wat moet ik doen om mijn adres te veranderen?

  • Wat moet ik doen om het formaat en de frequentie van mijn rekeninguittreksels te veranderen?

Dagelijks bankieren
  • Algemeen
  • Zichtrekening
  • Bankkaart
  • Kredietkaart
  • Transfers
  • Overschrijvingen
Sparen & Pensioen
  • Spaarrekening
  • Pensioensparen
  • Langetermijnsparen
Beleggingen
  • Algemeen
  • Fondsen
  • Gestructureerde producten
  • Obligaties
  • Aandelen
  • Effectenrekening
  • Termijnrekening
  • DB Investor Account
Online Banking
  • Algemeen
  • Inloggen
  • Veiligheid
  • Zoomit
  • Mobiele applicatie
  • Bancontact
  • DB eSafe

Dagelijks bankieren

Algemeen
  • Wat moet ik doen om mijn adres te veranderen?

  • Wat is CRS of ‘Common Reporting Standard’?

Zichtrekening
  • Waar vind ik mijn IBAN-nummer en BIC-code?

  • Hoe geef ik een volmacht? Wat is het verschil tussen een volmacht en een gezamenlijke rekening?

  • Heeft Deutsche Bank ATM‘s?

  • Hoe kan ik vreemde valuta bestellen?

Bankkaart
  • Hoe kan ik de uitgaven met mijn Bancontact/Maestro debetkaart opvolgen?

  • Wat zijn de gebruikslimieten van de debetkaart?

  • Wat zijn de door Deutsche Bank aangerekende transactiekosten voor geldopvragingen met een debetkaart?

  • Wat zijn de door Deutsche Bank aangerekende transactiekosten voor betalingen met een debetkaart in handelszaken?

  • Zijn er veiligheidstips voor het gebruik van mijn debetkaart?

  • Kan ik aankopen doen op het internet met mijn debetkaart?

  • Is de debetkaart voorzien van de Maestro-functie?

  • Wat zijn beheerkosten gekoppeld aan een debetkaart?

  • Wat moet ik doen wanneer mijn debetkaart door een ATM wordt ingeslikt?

  • Wat als mijn kaart gestolen wordt of verloren raakt? Wat doe ik bij fraude met mijn debetkaart?

  • Kunnen jongeren (jonger dan 18 jaar) een debetkaart aanvragen?

  • Wat moet ik doen als de pincode van mijn debetkaart is geblokkeerd?

  • Hoe kan ik mijn voorkeuren op mijn nieuwe kaart activeren?

  • Mijn kaart is uitgerust met de functie 'contactloos betalen'. Wat is dat precies?

  • Hoe betaalt u 'contactloos' met uw bankkaart?

  • Hoe de functie 'contactloos betalen' activeren?

  • Wat is de betaallimiet van mijn kaart met 'contactloos betalen'?

  • Hoe activeer ik mijn voorkeuren op mijn nieuwe kaart?

  • Wat zijn de standaardinstellingen van mijn bankkaart?

Kredietkaart
  • Wat is een DB Titanium kaart?

  • Wat is de limiet gekoppeld aan een DB Titanium kaart?

  • Wat moet ik doen als de pincode van mijn DB Titanium kaart is geblokkeerd?

  • Kan ik aankopen doen op het internet met een DB Titanium kaart?

  • Wat zijn de gebruikslimieten van de DB Titanium kaart?

  • Zijn er veiligheidstips voor het gebruik van mijn DB Titanium kaart?

  • Wat zijn de door Deutsche Bank aangerekende transactiekosten voor geldopvragingen met een DB Titanium kaart?

  • Wat zijn de door Deutsche Bank aangerekende transactiekosten voor betalingen in handelszaken met een DB Titanium kaart?

  • Zijn er tips voor aankopen via internet met mijn DB Titanium kaart?

  • Kan ik met de DB Titanium kaart deelnemen aan het Spaar&Pluk programma van equensWorldline?

  • Ik wil mijn pincode wijzigen. Wat moet ik doen? Wat is mijn pincode?

  • Wat moet ik doen indien mijn DB Titanium kaart door een ATM wordt ingeslikt?

  • Wanneer wordt het bedrag dat staat weergegeven op mijn uitgavenstaat van mijn zichtrekening gedebiteerd?

  • Kunnen jongeren (jonger dan 18 jaar) een DB Titanium kaart aanvragen?

  • Wat moet ik doen bij een betwisting van een transactie met mijn DB Titanium kaart?

  • Wat als mijn DB Titanium kaart gestolen of verloren raakt? Wat doe ik bij fraude met mijn kredietkaart?

  • Welke kosten zijn verbonden aan het bezitten van een DB Titanium kaart?

  • Hoe kan ik de uitgaven met mijn DB Titanium kaart opvolgen?

  • Vanwaar komt het bedrag van 1.249 euro financiële reserve in het Historiek-scherm? Ik heb helemaal geen krediet.

  • Welke bescherming tegen fraude is er voor kredietkaarten van Deutsche Bank?

  • Is de bescherming van mijn kaarten geldig voor alle kaarten?

  • Geldt de blokkering van mijn kredietkaart ook in andere landen dan de Verenigde Staten?

  • Kan ik mijn kredietkaart gebruiken voor online aankopen op Amerikaanse sites?

  • Wat moet ik doen om mijn kredietkaart te deblokkeren in de VS ?

  • Wat moet ik doen als de kaart die ik heb laten deblokkeren voor een reis naar de Verenigde Staten geblokkeerd wordt voor mijn vertrek, bijvoorbeeld via Card Stop?

  • Wat moet ik doen als ik vergeten ben om mijn kredietkaart te deblokkeren voor ik naar de Verenigde Staten vertrok?

  • Waarom voert Deutsche Bank veiligheidsmaatregeling in voor haar kredietkaarten in de Verenigde Staten?

  • Kan ik vragen om mijn kredietkaart permanent te laten deblokkeren?

  • Wat moet ik doen met mijn kredietkaart als ik van plan ben om naast de VS ook andere landen te bezoeken?

  • Wat moet ik doen met mijn kredietkaart als ik een cruise doe die de Verenigde Staten en andere landen aandoet?

  • Wat moet ik doen met mijn kredietkaart indien mijn verblijf in de Verenigde Staten langer duurt dan vooraf gemeld?

  • Mag ik mijn kredietkaart in het buitenland gebruiken (bijvoorbeeld: in Chili, Argentinië of Cuba)?

Transfers
  • Wat is een domiciliëring?

  • Wat is een doorlopende opdracht?

  • Hoe lang duurt een transfer tussen mijn rekeningen?

  • Wat betekenen 'uitvoeringsdatum' en 'valutadatum'?

  • Kan ik tussen mijn rekeningen overschrijvingen doen met onbeperkte bedragen?

Overschrijvingen
  • Waarvoor staat SEPA?

  • Welke landen zijn betrokken bij SEPA?

  • Wat zijn de kosten voor een SEPA-overschrijving?

  • Welke beperkingen kan ik ingeven voor domiciliëringen?

  • Wat zijn de mogelijke beperkingen voor betalingen in geval van SSD (SEPA Direct Debit)-domiciliëringen?

  • Wat moet ik doen wanneer ik een domiciliëringsopdracht wil wijzigen of stopzetten?

  • Kan ik betalingen uitvoeren buiten de SEPA-zone en/of in vreemde munten in mijn Online Banking?

Online Banking

Algemeen
  • Waarom vind ik de functionaliteit ‘Buget’ niet meer terug?

  • Wat moet ik doen om het formaat en de frequentie van mijn rekeninguittreksels te veranderen?

  • Worden mijn uittreksels na een bepaalde tijd opgestuurd als ik ze niet download?

  • Hoe lang blijven mijn uittreksels bewaard in mijn Online Banking?

  • Hoeveel betaal ik voor mijn uittreksels?

Inloggen
  • Het lukt me niet om in te loggen met mijn digipass. Waar kan ik meer uitleg of hulp vinden?

  • Waarom moet ik twee keer inloggen op Online Banking wanneer ik mijn digipass voor het eerst gebruik?

  • Wat moet ik doen als ik mijn pincode vergeten ben?

  • Hoe kan ik de pincode van mijn digipass wijzigen?

  • Mijn digipass werkt niet (of er staat op het scherm 'Low battery', 'no active digipass', toegang geblokkeerd). Wat moet ik doen?

  • Mijn digipass is gestolen/verloren. Wat moet ik doen?

  • Ik ben in het buitenland en mijn digipass is geblokkeerd. Ik vind ook mijn gebruikersnaam niet meer. Met wie moet ik contact opnemen om de digipass te deblokkeren?

  • Ik slaag er niet in om de inlogpagina van Online Banking te openen met de link die ik gewoonlijk gebruik. Wat moet ik doen?

Veiligheid
  • Kan ik vanop meerdere computers inloggen op mijn Online Banking?

  • Ik denk dat iemand misbruik maakt van mijn identificatiegegevens. Wat moet ik doen?

  • Wat als ik een vreemd scherm te zien krijg tijdens mijn Online Banking sessie?

  • Kan Deutsche Bank mij vragen om mijn bank- of inloggegevens voor Online Banking door te geven via telefoon?

  • Waaraan kan ik merken dat het inlogscherm van mijn Online Banking een frauduleus scherm is?

  • Hoe herken ik een frauduleuze e-mail waarmee mijn logingegevens voor Online Banking onderschept kunnen worden?

Zoomit
  • Wat is Zoomit?

  • Wat zijn de voordelen van Zoomit?

  • Hoe werkt Zoomit?

  • Is Zoomit veilig?

  • Welke type documenten kan ik ontvangen in Zoomit?

  • Moet ik betalen voor Zoomit?

  • De activatiecode van Zoomit, wat is dat en waar kan ik ze vinden?

  • Hoe lang blijven mijn facturen online staan in Zoomit?

  • Heeft de bank inzage in mijn documenten die ik ontvang via Zoomit?

  • Ik heb Zoomit nog nooit gebruikt en Zoomit meldt dat ik onbetaalde facturen heb.

  • Kan ik andere personen toegang verlenen tot mijn documenten in Zoomit?

  • Ik heb geen akkoord gegeven om me documenten te bezorgen in Zoomit

  • Zal ik nog papieren facturen blijven ontvangen als ik Zoomit gebruik?

  • Hoe schrijf ik me uit voor Zoomit?

Mobiele applicatie
  • Wat kan ik met de MyBank app doen als ik cliënt ben bij Deutsche Bank?

  • Wat zijn de voorwaarden om de MyBank app te kunnen gebruiken?

  • Is de app beschikbaar voor Windows?

  • Ik vind de app niet in de App Store of Google Play. Waarom?

  • Het lukt mij niet om de app te downloaden. Waarom?

  • De app is niet in de taal die ik wens. Waarom?

  • Het lukt mij niet om een profiel aan te maken op MyBank. Waarom?

  • Als ik een profiel wil aanmaken en met mijn digipass wil tekenen, krijg ik een foutmelding.

  • Het lukt mij niet om een pincode te kiezen. Waarom?

  • Ik ben mijn pincode vergeten. Wat moet ik doen?

  • Hoe inloggen op MyBank met mijn digitale vingerafdruk of met gezichtsherkenning?

  • Ik slaag er niet in mijn digitale vingerafdruk of de gezichtsherkenning te activeren in MyBank

  • Het lukt mij niet om in te loggen. Waarom?

  • Hoe kan ik uitloggen?

  • Hoe kan ik mijn profiel verwijderen?

  • Ik kan mijn profielnaam niet aanpassen. Wat moet ik doen?

  • Mijn kredietkaarten worden niet getoond. Is dat normaal?

  • Mijn rekeningen worden niet allemaal getoond. Waarom?

  • Het totaalbedrag van mijn effectenrekening op de eerste pagina is verschillend dan dat bij de details van mijn effectenrekening. Is dat normaal?

  • Ik zie een knop 'Portefeuilleoverzicht' op de pagina van de effectenrekeningen, maar ik heb geen toegang. Waarom?

  • Het totaalbedrag van mijn posities in het portefeuilleoverzicht stemt niet overeen met het totaalbedrag van diezelfde posities op mijn effectenrekening. Is dat normaal?

  • Ik deed onlangs een aankoop in een winkel, maar ik zie de transactie niet in de app. Is dat normaal?

  • Ik deed een overschrijving via de app, maar mijn rekeningsaldo is niet bijgewerkt. Is dat normaal?

  • Ik deed een overschrijving via de app, maar ik zie de verrichting niet in mijn lijst met transacties. Is dat normaal?

  • Wat zijn de overschrijvingslimieten in de MyBank app? Kan ik ze wijzigen?

  • Hoe kan ik de bankgegevens op mijn smartphone of tablet beter beveiligen?

  • Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van mijn smartphone of tablet?

  • Wat als ik mijn smartphone of tablet aan een derde doorgeef?

  • Wanneer kan ik de Internet Helpdesk bereiken?

Bancontact
  • Is de mobiele Bancontact-app compatibel met Deutsche Bank?

  • Hoe installeer ik de Bancontact-app?

  • Hoe kan ik mijn Deutsche Bank-bankkaart in de Bancontact-app toevoegen?

  • Waar kan ik de Bancontact-app gebruiken?

  • Met welke smartphones kan ik contactloos betalen via de Bancontact-app?

  • Kan ik voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen met de Bancontact-app?

DB eSafe
  • Wat is DB eSafe?

  • Wat zijn de voordelen van DB eSafe?

  • Wat zijn de voorwaarden om toegang te krijgen tot uw documenten in DB eSafe?

  • Hoeveel kost de toegang tot DB eSafe?

  • Waar bevindt DB eSafe zich?

  • Welke documenten worden in DB eSafe opgeslagen?

  • Word ik verwittigd als er een nieuw document in mijn DB eSafe zit?

  • Is DB eSafe beveiligd?

  • Wat kan ik doen met mijn bankdocumenten in DB eSafe?

  • Ik heb per ongeluk een document verwijderd. Kan ik het weer opvragen?

  • Hoelang blijven mijn documenten beschikbaar in DB eSafe?

  • Ik ben van e-mailadres veranderd. Heb ik nog toegang tot DB eSafe?

  • Ik ben medehouder van een rekening bij Deutsche Bank. Heb ik toegang tot DB eSafe?

  • Ik heb mijn rekening(en) bij Deutsche Bank gesloten. Heb ik nog toegang tot DB eSafe?

  • Kunnen alle cliënten toegang krijgen tot DB eSafe?

  • Hoe een document bekijken in uw DB eSafe?

  • Hoe kan ik een document in DB eSafe afdrukken?

Sparen & Pensioen

Langetermijnsparen
  • Is langetermijnsparen cumuleerbaar met de fiscale voordelen die gekoppeld zijn aan een hypothecaire lening?

  • Kan ik zowel een contract voor pensioensparen als voor langetermijnsparen afsluiten?

  • Welke fiscale voordelen krijg ik voor langetermijnsparen?

  • Hoe kan ik storten voor langetermijnsparen?

  • Welk maximaal fiscaal aftrekbaar bedrag mag ik jaarlijks storten in langetermijnsparen?

  • Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor het wettelijk maximum voor langetermijnsparen?

  • Vanaf welke leeftijd mag ik intekenen voor langetermijnsparen?

  • Tot welke leeftijd zijn stortingen voor langetermijnsparen toegestaan?

  • Hoeveel bedraagt de premietaks per storting voor langetermijnsparen?

Pensioensparen
  • Is pensioensparen cumuleerbaar met de fiscale voordelen die gekoppeld zijn aan een hypothecaire lening?

  • Kan ik zowel een contract voor pensioensparen als voor langetermijnsparen afsluiten?

  • Welke fiscale voordelen krijg ik voor pensioensparen?

  • Hoe kan ik storten voor pensioensparen?

  • Hoeveel mag ik jaarlijks maximaal storten voor pensioensparen?

  • Vanaf welke leeftijd kan ik intekenen voor pensioensparen?

  • Tot welke leeftijd zijn stortingen voor pensioensparen toegestaan?

  • Hoeveel bedraagt de premietaks per storting?

Spaarrekening
  • Wat is de basisrente?

  • Kan ik voor elke rekening een aparte verzekering aangaan, of moet ik al mijn rekeningen samen verzekeren?

  • Wat dekt een verzekering van mijn rekening(en)?

  • Wanneer krijg ik de intresten op mijn spaarrekening?

  • Wanneer wordt de getrouwheidspremie toegekend en uitbetaald?

  • Hoe weet ik op welke stortingen ik mijn getrouwheidspremie verworven heb?

  • Wat is een proportional transfer?

  • Proportional transfers en vennootschappen

  • Is mijn getrouwheidspremie gegarandeerd?

  • Als ik mijn spaarrekening van Deutsche Bank heb afgesloten, krijg ik dan meteen mijn intresten?

  • Wanneer betaal ik roerende voorheffing?

  • Welke bescherming biedt het Duitse stelsel?

  • Hoe kan ik een grote som van mijn rekening transfereren of halen?

  • Kan ik van mijn spaarrekening geld overmaken naar een rekening van een andere bank?

  • Kan ik de benaming van een rekening wijzigen en een titularis toevoegen of verwijderen?

  • Hoe open ik een rekening? Hoe sluit ik een rekening af?

  • Als ik mijn spaarrekening van Deutsche Bank heb afgesloten, krijg ik dan meteen mijn intresten?

  • Hoe geef ik een volmacht? Wat is het verschil tussen een gezamenlijke en een afzonderlijke volmacht?

  • Wordt de verzekering 'overlijden door ongeval' gedebiteerd voor het komende of voor het voorbije jaar?

Beleggingen

Algemeen
  • Wat zit er precies in mijn Portefeuille Groei?

  • Wat zit er precies in mijn Portefeuille Liquiditeiten?

  • Wat zit er precies in mijn Portefeuille Bescherming?

  • Hebben mijn financiële doelstellingen enkel te maken met mijn spaargeld, of ook met mijn beleggingen?

  • Kan ik mijn financiële doelstellingen aanpassen als die in de loop der tijd veranderen?

  • Waarom moet ik mijn financiële doelstellingen ingeven?

  • Kan ik via Online Banking een product kopen waarvan ik geen of weinig kennis heb?

  • Kan ik via een adviseur in een product beleggen waarvan ik niet aangegeven heb dat ik er kennis van heb?

  • Hoeveel ervaring moet ik hebben om in een product te handelen?

  • Hoe moet ik rendement year-to-date interpreteren?

  • In welke activaklassen kan ik bij Deutsche Bank handelen?

  • Wat betekent 'volatiliteit'?

  • Wat is een continumarkt? En een fixingmarkt?

  • Waarom is er soms een verschil tussen de netto-inventariswaarde (NIW) die vermeld wordt op de openbare site en de NIW die verschijnt op de inschrijvingsschermen in Online Banking?

  • Waar vind ik de meest actuele analyse van de financiële markten?

  • Wat is een tracker?

Fondsen
  • Wat is een fonds?

  • Wat zijn de voornaamste voordelen van fondsen?

  • Welk rendement mag u verwachten voor een fonds?

  • 5 tips voor een goede start om in fondsen te beleggen

  • Hoe beleggen in een fonds?

  • Welke fondscategorieën bestaan er?

  • Wat is het verschil tussen een kapitalisatiefonds en een distributiefonds?

  • Hoeveel kost het om in een fonds te beleggen?

  • Wat is een DB Investment Plan?

  • Wat zijn de instapkosten verbonden aan een DB Investment Plan?

  • In welke fondsen kan ik periodiek beleggen?

Obligaties
  • Wat is een obligatie?

  • Waarom beleggen in obligaties?

  • Wat is de verhouding tussen risico en rendement bij een obligatie?

  • Hoe de kwaliteit van een obligatie-uitgever beoordelen?

  • Wat is een kasbon?

  • Welke soorten kasbons bestaan er?

  • Waar kan ik de rentevoeten van jullie kasbons terugvinden?

  • Wat is een staatsbon?

Gestructureerde producten
  • Wat is een gestructureerd product?

  • Kunnen gestructureerde producten interessant zijn in het kader van een defensieve strategie?

  • Zijn gestructureerde producten echt ingewikkeld of is dat een cliché?

  • Hoeveel moet ik minstens beleggen in een gestructureerd product?

Aandelen
  • Hoeveel kost een beursorder bij Deutsche Bank?

  • Kan ik de beurskoersen in real time bekijken?

Termijnrekening
  • Waar vind ik informatie over de huidige rentetarieven van de termijnrekeningen?

  • Hoe worden de intresten van een termijnrekening uitgekeerd?

  • Hoeveel is het minimumbedrag voor een termijnrekening?

Effectenrekening
  • Hoeveel bedragen de bewaarkosten voor een effectenrekening bij Deutsche Bank?

  • Hoe open ik een effectenrekening?

  • Hoe verloopt deze actie concreet? Wanneer worden de voordelen op mijn rekening gestort?

  • Ik heb mijn effecten in het verleden al overgebracht naar Deutsche Bank, voor de start van deze actie. Kan ik nog genieten van de premie?

  • Ik ben nog geen cliënt bij Deutsche Bank. Kan ik van deze campagne profiteren? Hoe?

  • Hoe lang duurt het gewoonlijk voor een transfer van effectenrekening volledig voltooid is? Waarom duurt dit voor bepaalde effecten, of in het geval van een regularisatie, langer?

  • Kan het zijn dat sommige effecten al zijn getransfereerd en andere nog niet?

  • Hoeveel kunnen de andere banken aanrekenen voor een transfer naar een andere bank?

  • Als ik een effect transfereer waarvan de vervaldag nadert, krijg ik dan de premie?

  • Als de coupon van een obligatie betaalbaar is in de periode waarin de transfer plaatsvindt, wie zal me de coupon dan uitbetalen?

  • Is het normaal dat mijn posities niet meer bij mijn bank zichtbaar zijn tijdens de transfer van mijn effectenrekening en dat ik ze nog niet zie op mijn effectenrekening bij Deutsche Bank?

  • Hoeveel kunnen de bewaarkosten bedragen voor een effectenrekening bij Deutsche Bank en bij de grote Belgische banken?

  • Houdt Deutsche Bank me op de hoogte van het verloop van de transfer?

  • Geeft u advies voor effecten van andere banken? Welke opvolging biedt u voor de effecten die naar Deutsche Bank worden getransfereerd?

  • Vanaf wanneer kan ik een transactie uitvoeren voor mijn getransfereerde effecten?

  • In geval van transfer verlies ik mijn initiële aankoopprijs. Kunt u daar rekening mee houden?

  • Welke effecten komen niet in aanmerking voor de premie?

  • Welke documenten heeft Deutsche Bank nodig voor de transfer van mijn fondsen?

  • Wanneer wordt de premie gestort?

  • Waarom kan het in bepaalde gevallen een paar weken duren voordat mijn effecten overgeplaatst zijn naar Deutsche Bank?

  • Wat gebeurt er met mijn effecten als mijn bank failliet gaat?

DB investor Account
  • Waarvoor dient de DB Investor Account?

  • In welke munten kan ik een DB Investor Account openen?

  • Kan ik een verzekering 'overlijden door ongeval' afsluiten voor een DB Investor Account in deviezen?

Hebt u uw antwoord niet gevonden?

Maak een afspraak in een van onze agentschappen of contacteer ons

Overal waar op deze pagina gesproken wordt over een bepaalde fiscale behandeling, geldt dat deze fiscale behandeling af hangt van de individuele situatie van de cliënt en in de toekomst kan wijzigen. Wanneer naar een belastingstelsel wordt verwezen, moet dat worden opgevat als het geldende belastingstelsel voor een gemiddelde retailcliënt met de hoedanigheid van natuurlijke persoon Belgische inwoner.