In zo'n e-mail worden uw geheime codes en/of de nummers van uw bankkaarten of digipass gevraagd. Er kan een link in deze e-mail staan die leidt naar een website of zelfs een valse Online Banking omgeving waar u gevraagd wordt uw bankgegevens in te vullen.
Als u in een e-mail van Deutsche Bank moet doorklikken naar onze website of Online Banking, controleer dan altijd of de URL van de pagina waarop u terechtkomt begint met 'https' en of hij 'deutschebank.be/' bevat. De ‘s’ staat daarbij voor ‘secured’ of beveiligd. Door op het hangsloticoon onderaan het navigatievenster te klikken, kunt u controleren of het certificaat van de internetpagina wel degelijk in naam van Deutsche Bank wordt gegeven.
Deutsche Bank zal u nooit vragen om uw bankgegevens via e-mail of per telefoon te verstrekken.
Is de website waar u op terechtkomt niet beveiligd of vraagt men u om uw bankgegevens in te voeren, sluit de website dan onmiddellijk en . Let op: het is wel mogelijk dat men u daar het serienummer van uw digipass of het door de digipass gegenereerde unieke code vraagt om u op deze manier persoonlijk te kunnen identificeren, maar enkel wanneer u zelf naar bovenstaand nummer belt.
Klik niet op de links en wis de e-mail uit alle folders.
U kunt fraude melden en vragen om uw onlinediensten te blokkeren door te bellen naar +32 (0)2 551 99 98 (24/7).
Voor meer informatie over veiligheid kunt u terecht op onze .