We streven naar een cultuur die volop gaat voor integratie, die belang hecht aan de diversiteit van medewerkers en iedereen aanmoedigt om het beste uit zijn of haar talenten te halen en alle potentieel te benutten, in het bijzonder door interne mobiliteit aan te moedigen.
We respecteren de hoogste normen van integriteit, zowel in woorden als in daden. We streven naar een open communicatie, waar respect en het uiten van je mening centraal staan. We voegen de daad bij het woord en doen wat juist is, niet enkel wat is toegestaan.
We moedigen innovatie aan door intellectuele nieuwsgierigheid binnen onze teams te stimuleren. We verhogen de tevredenheid van onze cliënten door constant te zoeken naar oplossingen die het best zijn aangepast aan hun behoeften. We proberen continu onze processen en systemen te verbeteren, door nieuwe en betere manieren van werken te omarmen.
We beschermen de middelen van de bank door steeds als eigenaar te denken en ons ook zo te gedragen. We volgen de regels en komen zonder excuses onze beloften na. Op operationeel niveau streven we naar uitmuntendheid door steeds meteen het juiste te doen.
We verdienen het vertrouwen van onze cliënten door hen in de kern van onze organisatie te plaatsen. We zorgen voor net dat beetje meer omdat we echt luisteren naar onze cliënten en tegemoetkomen aan hun behoeften. De relatie met onze cliënten moet leiden tot wederzijdse voordelen en een eerlijke verdeling van de toegevoegde waarde.
Om de waarde voor onze aandeelhouders omhoog te stuwen, gaan we voor langetermijnsuccessen eerder dan kortetermijnwinsten. We moedigen ondernemingszin aan, waarbij risico en rendement perfect uitgebalanceerd zijn. We streven naar duurzame prestaties door het talent van onze medewerkers te ontwikkelen, koesteren en erin te investeren. En dit alles in een omgeving waarin meritocratie koning is.
We bouwen diverse teams op om betere ideeën te genereren en beter gebalanceerde beslissingen te nemen. We kiezen ervoor de gemeenschappelijke doelstellingen vóór de persoonlijke te plaatsen, door samen te werken, elkaar te vertrouwen en te respecteren. We gedragen ons als verantwoordelijke partners voor al onze stakeholders en regulatoren en dienen zo de belangen groter dan enkel ons bedrijf.
medewerkers in België
medewerkers in Group Deutsche Bank
Onze bank is via haar HR-afdeling voor het derde opeenvolgende jaar onderscheiden met het ’Top Employer’-certificaat. Deze nominatie wordt uitgereikt door het internationale Top Employers Institute1 en certificeert bedrijven op basis van hun deelname aan en resultaten van de ’HR Best Practices Survey’. Voor de goede orde: deze enquête omvat 6 grote HR-gebieden, onderverdeeld in een twintigtal thema's, en is dus niets anders dan een echte erkenning van de inspanningen op verschillende deelgebieden van het personeelsbeleid, zoals talentmanagement-strategieën, diversiteit en inclusie, opleidingsprogramma's, enz.
In de moeilijke periodes die we net achter de rug hebben, is de bank blijven investeren in haar mensen en hebben we ons personeelsbeleid aangepast aan de nieuwe realiteit. Een nieuw digitaal leerplatform, meer aandacht voor het welzijn en de ontwikkeling van alle werknemers en nieuwe initiatieven op het gebied van diversiteit en inclusie zijn slechts enkele voorbeelden van recente verwezenlijkingen. En dit alles is voor het derde jaar op rij erkend met de toekenning van het Top Employer label dat bijzonder hoog staat aangeschreven in de professionele wereld.
Deze deelname aan het Top Employer-programma is voor ons jaar na jaar zowel een stimulans als een uitdaging om het steeds beter te doen en het beste van onszelf te geven op het gebied van personeelsbeleid en -management!
1. Het Top Employers Institute is de internationale autoriteit die uitmuntendheid in HR-praktijken certificeert. Het helpt de impact van HR-praktijken te versnellen om de wereld van het werk te verbeteren. Dankzij het certificeringsprogramma van het Top Employers Institute kunnen deelnemende organisaties worden gevalideerd, gecertificeerd en erkend als favoriete werkgevers. Het Top Employers Institute werd 30 jaar geleden opgericht en heeft 1.857 organisaties in 123 landen/regio's gecertificeerd. Deze Top Employers hebben een positieve invloed op het leven van 8.000.000 werknemers wereldwijd.