In de e-mail worden uw geheime codes en/of de nummers van uw bankkaarten of digipass gevraagd...
Er kan een link in deze e-mail staan die leidt naar een website of zelfs een valse Online Banking-omgeving waar u gevraagd wordt uw bankgegevens in te vullen.
Als u in een e-mail van Deutsche Bank moet doorklikken naar onze website of Online Banking, controleer dan altijd of de URL van de pagina waarop u terechtkomt begint met https en 'deutschebank.be/' bevat. De ‘s’ staat daarbij voor ‘secured’ of beveiligd. Door op het hangsloticoon onderaan het navigatievenster te klikken, kunt u controleren of het certificaat van de internetpagina wel degelijk in naam van Deutsche Bank wordt gegeven.
Er bestaan ook e-mails die zogenaamd afkomstig zijn van een vriend op Facebook en die worden doorgestuurd naar een valse Facebook-loginpagina. Zodra de fraudeur uw sociale netwerkwachtwoord kent, kan hij proberen zelf in te loggen op uw Online Banking.
Deutsche Bank zal u nooit vragen om uw bankgegevens via e-mail of per telefoon te verstrekken. Wat als een e-mail krijgt waarvan u vermoedt dat hij frauduleus is?