Het herkennen van de waarschuwingssignalen is cruciaal om te voorkomen dat u slachtoffer wordt van fraude.
Door voorzorgsmaatregelen te nemen en op de hoogte te blijven van nieuwe fraudetechnieken kan u de risico’s aanzienlijk verkleinen. Twijfelt u? Klik of reageer dan niet en neem indien nodig contact op met het betreffende bedrijf of uw bank via de officiële kanalen. Deel nooit uw inloggegevens, wachtwoorden, pincodes of andere vertrouwelijke informatie, zelfs niet als het verzoek van een betrouwbare bron komt. Banken en bedrijven zullen u nooit om dergelijke informatie vragen via e-mail, telefoon of sms.
Nagaan of een webadres correct is, lijkt op het eerste gezicht eenvoudig. Oplichters weten echter precies hoe ze u kunnen misleiden. Om te begrijpen naar welke site u wordt doorgestuurd, volgt u deze stappen:
Laten we dit verduidelijken met enkele voorbeelden:
Check altijd of de domeinnaam overeenkomt met de correcte domeinnaam, ongeacht of het gaat om uw streamingdienst, bank of een andere dienstverlener. Door dit te controleren, beschermt u zich beter tegen phishing en andere vormen van online fraude.
Ga voor meer tips en informatie over de veiligheid van uw bankverrichtingen naar onze pagina ‘Veiligheid’.
Bij beleggingsfraude proberen oplichters u ertoe aan te zetten te investeren in waardeloze of onbestaande projecten, munten of andere financiële instrumenten of activa zoals cryptomunten. Om Belgen bewuster te maken van deze problematiek, bundelden Febelfin, de FSMA, de federale politie en het Centrum voor Cyberveiligheid de krachten, en maakten ze een video.
Blokkeer uw onlinediensten van Deutsche Bank (24/7) door te bellen naar +32 (0)2 551 99 98.
Om uw kaarten te blokkeren, belt u Card Stop (24/7) op 078 170 170.
Nog geen cliënt? Blijf toch op de hoogte over onze beleggingsopportuniteiten en nieuwigheden binnen onze beleggingsdiensten.
U kunt op elk moment uitschrijven.