Een veilige zomer zonder geldzorgen

Dagelijks bankieren

Een veilige zomer zonder geldzorgen

10 augustus 2021 - leestijd 4 min.

Geschreven door

Marie Detailleur

Segment Manager

Samengevat:

  • Een zomer zonder zorgen: ook in coronatijden kan het. Staan uw koffers – met mondmasker erin – al klaar?
  • Of geniet u van complete rust in eigen land?
  • Vink dan ook voor uw geldzaken nog snel het volgende lijstje af, zo bent u echt klaar voor een zalige zomer.

1. Welke kaart gebruik ik in welke situatie?

Omdat het coronavirus kan overleven op biljetten en munten, betaalt u tijdens uw vakantie het best zo veel mogelijk elektronisch of contactloos. Zowel in binnen- als buitenland vragen de meeste handelszaken dat en u beperkt er uw blootstelling aan het coronavirus mee.

Betalen met uw Bancontact/Maestro debetkaart is mogelijk in alle winkels met een betaalterminal.

Uw DB Gold of DB Titanium (Mastercard) kredietkaart wordt wereldwijd aanvaard. Bovendien biedt de kaart een comfortabele betaalcapaciteit: niet alleen een kasfaciliteit van 1.249 euro, maar ook nog het saldo op uw zichtrekening. Betalingen zijn gratis.

2. Toch cash nodig?

Uw Bancontact/Maestro debetkaart gebruikt u het best voor geldopnemingen in euro aan automaten in de eurozone (gratis).

Voor geldopnemingen in euro in de SEPA-zone (33 Europese lidstaten, waaronder België) betaalt u met uw DB Gold of DB Titanium (Mastercard) kredietkaart 5 euro. Buiten de eurozone betaalt u ook een wisselprovisie van 1,5% op het opgevraagde bedrag.

3. Ik ben mijn kaart kwijt op vakantie ...

U kunt Cardstop 7 dagen op 7 en de klok rond bereiken op het nummer + 32 70 344 344. Voeg dit nummer toe aan uw contactenlijst op uw telefoon. Zo bespaart u zichzelf stress om het nummer te vinden als u het nodig heeft waar u ook bent.

4. Ik wil een overschrijving doen, mijn saldo raadplegen ...

In de MyBank-app kunt u onder meer uw saldi en kredietkaarttransacties raadplegen en overschrijvingen uitvoeren. Wil u grote bedragen overschrijven? Vergeet dan niet uw digipass mee te nemen op reis.

5. Vraag het aan

In onze Self-service zone kunt u in enkele klikken verschillende zaken uitvoeren met betrekking tot uw rekeningen, kaarten, digipass, enz. waar u ook bent en wanneer u maar wilt.

Wilt u bepaalde instellingen wijzigen, documenten aanvragen of andere administratieve aanpassingen uitvoeren ? Log dan snel even met uw digipass in op onze Self-service zone.

6. Voor beleggers: een check-up voor uw Financial ID

Ook tijdens uw vakantie blijven de financiële markten evolueren. Om op de hoogte te blijven van de belangrijkste gebeurtenissen die een impact kunnen hebben op uw portefeuille, is het aangewezen dat uw Financial ID up-to-date is. Dankzij onze alerts en notificaties, mist u geen beleggingsopportuniteiten of aandachtspunten die door Deutsche Bank werden gedetecteerd. Zo geniet u met gemoedsrust van uw welverdiende vakantie.

7. Kan ik mijn beleggingen ook opvolgen?

Waar ter wereld u ook bent: u kunt uw beleggingen steeds opvolgen via Online Banking. Vergeet niet om uw Digipass mee in uw reiskoffer te nemen. U kunt ook uw effectenrekening en het overzicht van uw posities en het geconsolideerde overzicht van uw vermogen bekijken via de MyBank-app.

Tot slot blijft u ook tijdens de zomermaanden op de hoogte van het financiële en economische nieuws op deze website of via de sectie Nieuws & Advies in uw MyBank-app.

Zo controleert u uw Financial ID

Uw Financial ID invullen of bijwerken kan heel eenvoudig: log in bij Online Banking, kies de optie ‘Mijn Profiel’ (rechtsboven, naast uw naam) en klik vervolgens op ‘Mijn Financial ID definiëren’. Nadien heeft u de mogelijkheid om uw gegevens in te vullen en eventueel bij te werken. U kunt uw Financial ID ook aanpassen door te bellen naar 078 153 154 of via afspraak in uw Financial Center.

Online Banking

Online Banking

Klaar om met vakantie te gaan ?