Financiële instellingen zijn verplicht om de gegevens van hun cliënten actueel te houden. Naast die wettelijke vereiste, zijn correcte gegevens ook essentieel voor een vlotte communicatie tussen de bank en haar cliënten. Verouderde of onjuiste informatie kan leiden tot administratieve problemen die makkelijk te vermijden zijn.
Om onze verplichtingen na te komen en u het leven te vergemakkelijken, hebben we eenvoudige en snelle oplossingen geïmplementeerd waarmee u uw identiteitsgegevens kunt bijwerken met behulp van uw computer.
In de komende maanden wordt u gevraagd (of hebt u dat misschien al gedaan) om uw identiteitsbewijs bij te werken. U ontvangt deze uitnodiging per e-mail (per post als wij niet over uw e-mailadres beschikken) en via de inbox van uw Online Banking (als u daar toegang toe heeft).
Om uw gegevens te valideren of bij te werken:
Zowel op onze website als in onze publicaties hameren we vaak op online veiligheid en de voorzorgsmaatregelen die u kan nemen om phishing te voorkomen. Het is dan ook logisch dat u wellicht behoedzaam zal zijn als u een e-mail ontvangt met de vraag om uw gegevens bij te werken. Ter geruststelling zullen alle cliënten die een e-mail ontvangen ook een bericht ontvangen in hun beveiligde Online Banking of per post (als u nog geen toegang heeft tot Online Banking). U hoeft zich dus geen zorgen te maken.
Door uw gegevens snel bij te werken na ontvangst van onze communicatie, kunt u onze adviseurs ook laten focussen op het essentiële: u begeleiden bij het beheer van uw vermogen.
1. itsme® is een gratis app die u kunt downloaden op uw smartphone om u te identificeren. Het is als een digitale identiteitskaart die u kunt gebruiken om in te loggen op verschillende onlineplatformen (Tax-on-web, uw ziekenfonds, uw verzekeringsmaatschappij enz.) Veilig, gemakkelijk en snel.