Financiële instellingen zijn verplicht om de gegevens van hun cliënten actueel te houden. Naast die wettelijke vereiste, zijn correcte gegevens ook essentieel voor een vlotte communicatie tussen de bank en haar cliënten. Verouderde of onjuiste informatie kan leiden tot administratieve problemen die makkelijk te vermijden zijn.
Om onze verplichtingen na te komen en tegelijk een optimale service mogelijk te maken, zullen de meeste cliënten een van de komende maanden een verzoek ontvangen om hun identiteitsgegevens te bevestigen en/of bij te werken. De kans is groot dat ook u een uitnodiging per e-mail zal ontvangen, of brief als we uw e-mailadres niet hebben. Daarnaast ontvangt u ook een bericht in uw Online Banking (als u daar toegang tot heeft).
Om uw gegevens te valideren of bij te werken, volgt u deze stappen:
Binnenkort wordt het ook mogelijk om uw gegevens te bevestigen via itsme®. Als u onlangs verhuisde, dient u wel even te wachten tot uw adres op uw identiteitskaart of itsme®-profiel is bijgewerkt.
Zowel op onze website als in onze publicaties hameren we vaak op online veiligheid en de voorzorgsmaatregelen die u kan nemen om phishing te voorkomen. Het is dan ook logisch dat u wellicht behoedzaam zal zijn als u een e-mail ontvangt met de vraag om uw gegevens bij te werken. Ter geruststelling zullen alle cliënten die een e-mail ontvangen ook een bericht ontvangen in hun beveiligde Online Banking of per post (als u nog geen toegang heeft tot Online Banking).