Wanneer u een overschrijving in euro (normale of instant SEPA-overschrijving) uitvoert in Online Banking, in de toepassing MyBank of met uw adviseur in de Advisory Centers, controleert de Bank automatisch bij de bank van de begunstigde of de naam van de begunstigde die u hebt ingevoerd overeenstemt met het rekeningnummer van de begunstigde dat u hebt ingevoerd.
De controle kan 4 resultaten opleveren:
- De ingevoerde naam stemt perfect overeen met de naam van de begunstigde die geregistreerd is bij de bank van de begunstigde.
- De ingevoerde naam komt gedeeltelijk overeen met de naam van de begunstigde die bij de bank van de begunstigde is geregistreerd.
- De ingevoerde naam komt niet overeen met de naam van de begunstigde die bij de bank van de begunstigde is geregistreerd.
- De verificatie is onmogelijk (dit kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer de bank van de begunstigde niet kon antwoorden).
Afhankelijk van het resultaat van de controle verschijnt er een bericht om u hierover te informeren. Aangezien deze controle gebeurt vóór de validatie van de overschrijving, hebt u nog de mogelijkheid om deze te bevestigen of te annuleren in functie van het resultaat.
Als u ervoor kiest om te bevestigen, moet u beslissen of u de naam van de begunstigde in uw betalingsinstructie al dan niet wilt corrigeren voordat u verdergaat. Op dat vlak verandert er niets en blijft u, zoals vandaag al het geval is, verantwoordelijk voor de overschrijvingen die u doet.