Met de MyBank-app van Deutsche Bank kunt u uw financiële zaken eenvoudig beheren op uw smartphone of tablet. Of u nu een overschrijving wil uitvoeren, uw beleggingen beheren of een betaalkaart blokkeren: het kan allemaal in een handomdraai, waar en wanneer u wil.
Wat kunt u doen met MyBank?
1. Check het saldo van uw rekeningen
Bekijk het saldo van al uw zicht-, spaar-, termijn- en beleggersrekeningen in een oogopslag. Uw rekeningen worden in realtime gesynchroniseerd na elke transactie (zoals een overschrijving of een betaling met uw bankkaart). Op die manier is uw beschikbaar saldo altijd up-to-date. In de MyBank-app kunt u ook de uitgavenstaat van uw kredietkaart raadplegen.
2. Voer overschrijvingen uit
- Doe snel en eenvoudig overschrijvingen naar andere rekeningen in België en andere landen binnen de SEPA-zone. De SEPA-zone omvat 38 Europese landen, waaronder de EU-landen, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en Noorwegen.
- Sla begunstigden op voor een snellere en eenvoudigere verwerking van overschrijvingen.
- Zoek uw begunstigden eenvoudig op in een overzichtslijst bij een nieuwe overschrijving.
3. Beleg en volg uw portefeuille op
- Koop en verkoop effecten zoals aandelen, fondsen1, trackers2 en obligaties, na het doornemen van de wettelijke informatie. U kunt aandelen aan- en verkopen op 35 markten in Europa, Noord-Amerika en Azië (plus Australië)3. Daarnaast kunt u alle beschikbare fondsen uit ons aanbod kopen en verkopen. Dat zijn er ruim 2.000, beheerd door zo’n 30 gerenommeerde partners. En hetzelfde geldt voor ons aanbod van ongeveer 500 trackers en 1.800 individuele obligaties.
- Voor obligaties kunt u in de app markt- en limiet orders plaatsen. Voor aandelen en trackers kunt u daarenboven ook stop-loss- en stop-limiet orders plaatsen.
- Marktorder: u (ver)koopt direct tegen de actuele marktprijs.
- Limietorder: u (ver)koopt pas als een effect een bepaalde prijs bereikt.
- Stop-loss order: u verkoopt automatisch als een effect onder een bepaalde prijs daalt.
- Stop-limiet order: dit is een combinatie van een stop-loss en een limietorder. U stelt twee prijzen in: een stopprijs en een limietprijs. Als de stopprijs wordt bereikt, wordt uw order een limietorder om te (ver)kopen tegen de limietprijs of beter.
- Voor elk effect in uw portefeuille kunt u een detailpagina openen met uitgebreide productinformatie.
- Uw lopende orders worden weergegeven in uw portefeuille, zodat u transacties kunt opvolgen die nog niet zijn uitgevoerd.
4. Regel uw administratieve zaken snel en makkelijk
- Rekeningen afsluiten, de aan uw effectenrekening gekoppelde valuta voor betalingen wijzigen en transactielimieten raadplegen.
- Kaarten beheren: een nieuwe kaart aanvragen, een defecte kaart vervangen, een kaart (de)blokkeren, een kredietkaart (de)activeren voor een specifieke regio.
- Een digipass aanvragen of vervangen, een digipass deblokkeren, uw gebruikersnaam voor Online Banking opvragen.
- Uw persoonlijke gegevens raadplegen, zoals uw e-mailadres of telefoonnummer.
- Attesten aanvragen zoals een solvabiliteitsattest of een duplicaat van rekeningafschriften.
- Andere vragen insturen via het contactformulier.
5. Ontvang relevante meldingen
In bepaalde gevallen ontvangt u een pushmelding wanneer er belangrijke informatie voor u klaarstaat. Dit is vooral handig voor beleggers: bijvoorbeeld wanneer een obligatie in uw portefeuille binnenkort vervalt, krijgt u een melding. U ontvangt enkel meldingen die relevant zijn voor uw portefeuille, zodat u geen onnodige notificaties krijgt.
6. Blijf op de hoogte van de markten
Volg de financiële actualiteit en het laatste beleggingsnieuws waar u ook bent. Via de app krijgt u toegang tot onze nieuwsberichten en marktanalyses. Een echte toegevoegde waarde voor beleggers die de actualiteit op de voet volgen en de mening van onze specialisten willen kennen.
Hoe gaat u aan de slag?
U kunt de app alleen gebruiken als u een rekening bij Deutsche Bank in België heeft. Gebruikt u de app voor de eerste keer, dan heeft u eenmalig uw Online Banking gebruikersnaam en digipass nodig. Als u die nog niet heeft, dan kunt u die eenvoudig aanvragen op deutschebank.be/selfservice.
1. Download de MyBank Belgium-app gratis op uw smartphone (of tablet) via de App Store of Google Play.
2. Hou uw digipass en Online Banking-gebruikersnaam bij de hand. Klik op 'Creëer uw profiel' in de app.
3. Voer uw gebruikersnaam in.
4. Kies een zescijferige code om toegang te krijgen tot uw rekeningen en betalingen.
5. Valideer uw profiel met uw digipass. Volg de instructies op het scherm en voer de code in die op uw digipass verschijnt.
6. Accepteer de gebruiksvoorwaarden.
7. U kunt nu inloggen en uw geld beheren, waar en wanneer u dat wil.
De app is beschikbaar voor zowel Apple als Android smartphones en tablets. Inloggen kan met uw persoonlijke code, digitale vingerafdruk en via gezichtsherkenning (indien uw smartphone deze functie ondersteunt).
Is de app veilig?
Hoewel het heel eenvoudig is om transacties uit te voeren in de app, blijft een hoge standaard van veiligheid van kracht. Niemand kan op de app inloggen en verrichtingen uitvoeren zonder uw pincode. Als u bijvoorbeeld effecten heeft verkocht en u wil het geld overschrijven naar een externe rekening, dan zal u zich altijd bijkomend moeten authenticeren met uw digipass of persoonlijke pincode.
Als u inlogt met uw vingerafdruk of gezichtsherkenning zal de pincode vereist zijn na 5 mislukte pogingen. Na 5 mislukte pogingen én een verkeerde pincode, wordt uw profiel geblokkeerd.
Bij verlies of diefstal van uw smartphone of tablet, belt u meteen naar het nummer +32 (0)2 551 99 98. Zo kan uw MyBank-profiel geblokkeerd worden. Deze dienst is de klok rond en 7 dagen op 7 bereikbaar. Denkt u het slachtoffer te zijn van fraude? Ook dan kunt u op dit nummer terecht. Bent u uw bankkaart kwijt of is ze gestolen? Bel dan Card Stop op 078 170 170 om ze te blokkeren.
Heeft u vragen?
De app is louter een aanvulling op de andere kanalen. Zoals vanouds kunt u steeds verrichtingen online uitvoeren via Online Banking. En zoals steeds kunt u voor beleggingsadvies terecht bij uw personal banker of private banker. Na afspraak kunt u ook terecht in een van onze dertig Advisory Centers of u kunt Talk & Invest bellen op 078 153 154 (van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur).
Ondervindt u een technisch probleem of heeft u een bijkomende vraag over de MyBank-app? We helpen u graag verder. Bel naar 078 155 152 en we staan u met plezier bij.
Zijn niet alle functies beschikbaar in uw MyBank-app? Ga naar de App Store of Google Play om uw app te updaten.
Ontvang het belangrijkste financiële nieuws per e-mail
Nog geen cliënt? Blijf toch op de hoogte over onze beleggingsopportuniteiten en nieuwigheden binnen onze beleggingsdiensten.
U kunt op elk moment uitschrijven.
1 De term “fonds” is de gebruikelijke benaming voor een Instelling voor Collectieve Beleggingen (ICB), die kan bestaan onder het statuut van een ICBE (UCITS) of een AICB (niet-UCITS), en die diverse rechtsvormen kan aannemen (bevek, GBF enz.). Een ICB kan compartimenten bevatten. De fondsen zijn onderhevig aan risico’s. Ze kunnen zowel stijgen als dalen en mogelijk krijgen beleggers het bedrag van hun belegging niet terug.
2 Trackers, ook wel ETF's (Exchange Traded Fund) genoemd, zijn fondsen die op de beurs noteren, waardoor u ze gedurende de hele beursdag kunt kopen en verkopen, zoals beursgenoteerde effecten. Trackers streven ernaar het verloop van een vooraf bepaalde beursindex zo getrouw mogelijk na te bootsen.
3 U kunt de ‘Lijst van de voornaamste gereglementeerde markten’ terugvinden in de MiFID-brochure onder hoofdstuk 13 ‘Beleid inzake optimale uitvoering van orders’, beschikbaar op deutschebank.be/mifid.