Denkt u dat u het slachtoffer bent van fraude?

Veilig internetbankieren

Denkt u dat u het slachtoffer bent van fraude?

Hieronder volgen enkele voorbeelden van mogelijke gevallen (de lijst is niet volledig):

  • U hebt uw persoonsgegevens aan een derde partij verstrekt (per telefoon, via internet, per sms/WhatsApp).
  • U hebt gemerkt dat er verdachte verrichtingen zijn uitgevoerd op uw rekening of met uw kaart.
  • U hebt een sms-bericht ontvangen waarin staat dat er een nieuwe itsme®-account op uw naam is geregistreerd zonder dat u daarom hebt gevraagd.
  • U hebt gereageerd op een verzoek om hulp van een vriend of familielid dat vals bleek te zijn.

Wat moet u doen als u fraude vermoedt?

Meld fraude en vraag om de blokkering van uw onlinediensten
op het nummer +32 (0)2 551 99 98.

Om uw kaarten te blokkeren, bel Card Stop op 078 170 170.

(24 uur per dag, 7 dagen per week)

Goed om te weten:

Als u fraude met uw kaart(en) vermoedt, blokkeert u gewoon de betrokken kaart(en). Het is niet nodig om de MyBank-app of Online Banking te blokkeren. Indien de geheime code van uw digipass echter bekend is gemaakt aan een derde partij, is het noodzakelijk om de MyBank-app en Online Banking te blokkeren.

Goed om te weten:

  • U kunt ons bellen op +32 (0)2 551 99 98 om fraude te melden en uw onlinediensten te blokkeren. Om uw kaarten te blokkeren, bel Card Stop op 078 170 170. (24 uur per dag, 7 dagen per week)
  • Een geblokkeerde toegang tot Online Banking en MyBank kan alleen door een medewerker van Deutsche Bank worden opgeheven. Om uw toegang te herstellen, gelieve ons te contacteren op 078 155 152.
  • Het blokkeren van een creditcard (DB Titanium / DB Gold) is permanent en betekent dat de kaart wordt geannuleerd. Een nieuwe kaart met een nieuwe PIN-code wordt u automatisch toegestuurd.
  • Een blokkade van een debetkaart (Deutsche Bank bankkaart) kan enkel door onze diensten worden opgeheven. Om uw debetkaart opnieuw te activeren, gelieve ons te contacteren op 078 155 152.
  • Als u uw itsme®-account hebt geblokkeerd, kan deze niet meer worden gebruikt om in te loggen op Online Banking of andere platforms.
×