Téléphone

Deutsche Bank

Samengevat

Beschikbaarheid, nabijheid en discretie zijn bij Private Banking de basis voor een persoonlijke service. 60 tot 70 procent van de besprekingen over vermogen gebeuren op vraag van de cliënt aan huis. Deutsche Bank wil die discretie doortrekken tot in de kantoren. Daarom hebben we in enkele van onze Financial Centers Private Banking Hubs ingericht. Deze ruimtes gebruiken we enkel voor besprekingen met cliënten en prospecten van Private Banking. Er zijn ondertussen al hubs in de Financial Centers van Antwerpen, Brussel, Gent, Luik, Leuven en Waterloo. Tegen het eind van het jaar komt ook Namen daarbij.

Licht en dynamisch

De hubs hebben niet de gekunstelde blingblingsfeer die vaak geassocieerd wordt met private banking, maar wel een helder en strak design, overwegend wit met zilveren accenten. ‘We laten het rode tapijt en het verguldsel over aan de andere private banken’ zegt Vanessa Dufour, Co-Head of Private Banking. ‘De heldere uitstraling van de Hubs past bij ons modern en dynamisch imago. En ook bij het profiel van onze cliënten. We willen vooral dat onze cliënten zich op hun gemak voelen. De cliënt niet overdonderen, maar het vertrouwen creëren om snel concrete antwoorden te vinden op zijn vragen.’

Lokale verankering

Decoratieve elementen fleuren de strakke ruimtes op, grote foto’s verwijzen naar de lokale verankering van de bank. In Waterloo hangt een foto van de beroemde leeuw, in Gent de Graslei, in Luik het station van Guillemins en in Leuven de Grote Markt. ‘Onze cliënten kunnen rekenen op de internationale strategische visie van de Deutsche Bank Groep, maar ook op de beste lokale experts in vermogensbeheer, fiscaliteit en beleggingen. Net dat willen we met deze ruimtes uitstralen’, zegt Pieter De Bisschop, Head of Private Banking.

Videoconferentie met specialisten

Alle hubs zijn uitgerust met de nodige digitale technologie. Als de inbreng van een specialist nodig is, kunnen we onmiddellijk een videoconferentie starten. Dat laat toe om op afstand met een portefeuillebeheerder of een fiscalist te spreken, of rechtstreeks de laatste opportuniteiten op de markten te bekijken. We hebben in dezelfde ruimte ook alle tools om de portefeuille van de cliënt door te nemen.

Positieve reacties

De eerste reacties van cliënten waren erg lovend. Ze prijzen de gezelligheid, die perfect samengaat met de doeltreffendheid, het professionalisme en de discretie die ze verwachten van Private Banking. ‘Een van onze cliënten vertelde dat hij in de hub onmiddellijk een sfeer van vertrouwen voelde. Dat is belangrijk om onze cliënten en prospecten goed te kunnen begeleiden. Het concept van de hub is ontegenzeglijk een meerwaarde’, besluit Pieter De Bisschop.

Interesse? Wilt u meer weten over onze Private Banking diensten?

Lees ook